Friss hírek, aktualitások

Mobilitási csomag

31 OCT 2018

Képesek lesznek- e a politikusok megoldani a saját válságukat, vagy nekünk kell belépni és vezetni az utat?

Az ETF bécsi nyilatkozata az uniós mobilitási csomag szakszervezeti elképzeléseit mutatja be. Így néz ki a Fair Transport az európai utakon.

Már majdnem 18 hónap telt el azóta, hogy az Európai Bizottság elindította az európai közúti közlekedés szabályainak hatalmas reformját, az úgynevezett Mobilitási csomagot. De az uniós intézmények és a tagállamok még mindig vitatkoznak arról, hogyan haladjanak előre. Eközben a beszámolók egyre gyakrabban mutatják be a munkavállalókkal való visszaélést és a szociális dömpinget a közúti közlekedési ágazatban.

Ez a helyzet nem folytatható. Sürgősen javítani kell a több millió hivatásos gépkocsivezető életkörülményein, akik az utasokat és az árut Európa-szerte szállítják. De sok olyan vélemény hangzik el, hogy a gépjárművezetők kevesebbet pihenjenjenek, több időt töltsenek távol az otthonuktól, és a határokon átnyúló munkavégzés során kizárják őket a tisztességes fizetés garanciáiból.

A ma reggeli Bécs- i találkozón a sajtóval, az ETF és az osztrák fogadó szövetség, a Vida egyértelműen kifejtette az álláspontját. "A javasolt reformok előrehaladása tisztességtelen versenyt-, a gépkocsivezetők életkörülményeinek rosszabbodását- és veszélyt jelentene az összes úthasználó számára " - mondta Roberto Parrillo, az ETF közúti szekciójának elnöke. "Sok EP képviselő és kormány tisztán látja a helyzetet, és egy tisztességes közlekedésre szavaz. De az agresszív liberálisok továbbra is megpróbálják megvalósítani az elképzeléseiket. Az eredmény patthelyzet. Nos, ha a politikusok nem tudják megoldani a saját válságukat, akkor itt az ideje, hogy mi vezessük az utat! "

A munkavállalók és szakszervezeteik konstruktív módon vettek részt ebben a folyamatban. Most itt az idő, hogy ezt újra megtegyük, és bemutassuk az EU mobilitási csomagjával kapcsolatos átfogó elképzeléseinket. A Bécsben, 2018. október 30- 31-én tartott ülésén az ETF és tagszervezetei egész Európából, egy előretekintő nyilatkozatot írtak alá. Ésszerű javaslataink könnyen megvalósítóak lennének, és olyan uniós közúti közlekedési piacot hoznának létre, ahol a tisztességes verseny és a tisztességes munkakörülmények az alapvető normák.

Karl Delfs, az ETF osztrák tagszervezetének, a Vida- nak a képviselője, a bécsi nyilatkozat aláírásának házigazdája, üdvözölte ezt a merész lépést. "A szakszervezetek Európa-szerte megértik a közúti közlekedésben rejlő valós problémákat: a tisztességtelen verseny alacsonyabb bérekhez- és a gépjárművezetők sokkoló életkörülményeihez vezet. Ezért foglalunk állást együtt a tisztességes közlekedésért. Annyira büszke vagyok, hogy a Vida adhatott otthont az EU Mobilitási csomag pozitív víziójának az elindításához. Most itt az ideje, hogy a vezetők a munkavállalókat és a méltányosságot állítsák reformjaik középpontjába, hogy a közúti közlekedés legyen a minőségi munkahelyek motorja Európában! "
Az ETF elképzelése a tisztességes mobilitási csomagról:

Megfelelő éjszakai alvás a gépkocsivezetőknek. A hivatásos gépkocsivezetők pihenőidejének eltöltéséhez szükséges kötelező feltételeknek a megállapítása és a normál heti pihenőidőnek a jármű fülkéjében való eltöltésének teljes tilalma. A gépkocsivezetők szabad választása, hogy a napi és a csökkentett heti pihenőidejüket a járműben töltik- e.

A családi élethez való jog. A nemzetközi gépjárművezetőknek legalább háromhetente vissza kell térnük a hazájukba.

Biztonság a közutak minden használójának. Európának nincs szüksége további rugalmasságra a vezetési- és pihenőidőre vonatkozó szabályokat illetően. A Bizottság javasolja e szabályok feloldását, de meg kell védenünk a gépjárművezetőket, az utasokat és más úthasználókat a fáradtság veszélyétől az utakon. A fáradtság öl!

Ugyanaz a fizetés az ugyanazon a helyen történő ugyanazon munkaért. A szociális dömping és az állampolgárságon alapuló megkülönböztetés megakadályozása érdekében a mobil munkavállalókat azon ország bérszintjén kell kifizetni, ahol a tevékenységüket végzik. A közúti szállításra vonatkozó kiküldetési szabályok alóli mentességeket korlátozni kell. A rendszernek könnyen érvényesíthetőnek kell lennie, szankciókkal az azt megszegő a munkaadók számára. Az ETF teljes mértékben támogatja a dán modellt!

Véget kell vetni a postafiók cégeknek. Teljes mértékben támogatjuk a jármű rendszeres visszavitelét - legalább háromhetente - azon országba, ahol a fuvarozó céget alapították.

A kabotázs tisztességes korlátozása. Amennyiben egy járművet egy másik EU-államon belüli munkára használnak, azt az üresjáratok elkerülése érdekében, és nem a piacok torzítása és a helyi vállalkozások aláásása érdekében kell megtenni. A kabotázsnak rövid időtartamúnak kell lennie, és az üzemeltető országába tartó út során kell megtörténnie.

A MODERN SZABÁLYOK MODERN VÉGREHAJTÁSA. Át kell térnünk a papíralapú bizonyítékokról a digitális dokumentációra, az intelligens tachográf azonnali bevezetésére minden járművön.

SZOCIÁLIS BIZTONSÁG MINDENKINEK. Minden busz-, távolsági busz- és tehergépjárművezetőnek azon tagállam szociális biztonsági rendszere alá kell tartoznia, ahol általában dolgozik. Minden sofőrnek rendelkeznie kell egy EU-s társadalombiztosítási számmal, hogy biztosítsa a segélyhez és juttatásokhoz való hozzáférést, és megkönnyítse a határokon átnyúló ellenőrzést.


További információk és interjúk a munkavállalókkal és a szakszervezeti aktivistákkal:

Cristina Tilling, European Transport Workers' Federation

Political Secretary for Road Transport

c.tilling@etf-europe.org

0032 478 55 81 35

Háttér-információ

Az EU-mobilitási csomag a közúti közlekedés és az áruszállítás európai szabályainak teljes reformja. A rossz reformnak katasztrofális hatása lehet a közúti biztonságra és a hivatásos gépkocsivezetők munkakörülményeire a következő évtizedekben.

Számos fronton vannak kockázatok:

  • Kevesebb pihenés -> fáradtság veszélye
    ● Alacsony fizetés -> kizsákmányolás és szociális dömping
    ● A járművekben való alvás a hétvégéken -> sokkoló körülmények és rossz pihenés
    ● Több kabotázs -> tisztességtelen verseny

A munkavállalók képviselői egy tisztességes mobilitási csomagért kampányolnak, amelyet gyakran a partner szervezetek is támogatnak a közúti biztonság területén.

Az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) magában foglalja az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség és a közép- és kelet-európai országok közlekedési szakszervezeteit. Az ETF több mint 5 millió közlekedési dolgozót képvisel több mint 230 közlekedési szakszervezetből és 42 európai országból.

A Fair Transport Europe az ETF szociális dömping elleni kampánya az európai közlekedési szektorban. Harcolunk a közlekedési dolgozók minőségi munkahelyeiért és a biztonságos, megbízható szolgáltatásért az ügyfelek számára. Az európai közlekedési szakszervezetek összefognak a tisztességtelen verseny és a kizsákmányolás megszüntetése érdekében. 2019 márciusában egy nemzetközi cselekvési hét folyamán mutatjuk meg mozgalmunk erejét . Az európai választások gyors közeledésével a politikusok egyértelmű kötelezettségvállalásait várjuk, hogy megvédik és fejlesztik a minőségi munkát a közlekedési ágazatban.

Sajtótájékoztató

31 OCT 2018

Képesek lesznek- e a politikusok megoldani a saját válságukat, vagy nekünk kell belépni és vezetni az utat?

Az ETF bécsi nyilatkozata az uniós mobilitási csomag szakszervezeti elképzeléseit mutatja be. Így néz ki a Fair Transport az európai utakon.

Már majdnem 18 hónap telt el azóta, hogy az Európai Bizottság elindította az európai közúti közlekedés szabályainak hatalmas reformját, az úgynevezett Mobilitási csomagot. De az uniós intézmények és a tagállamok még mindig vitatkoznak arról, hogyan haladjanak előre. Eközben a beszámolók egyre gyakrabban mutatják be a munkavállalókkal való visszaélést és a szociális dömpinget a közúti közlekedési ágazatban.

Ez a helyzet nem folytatható. Sürgősen javítani kell a több millió hivatásos gépkocsivezető életkörülményein, akik az utasokat és az árut Európa-szerte szállítják. De sok olyan vélemény hangzik el, hogy a gépjárművezetők kevesebbet pihenjenjenek, több időt töltsenek távol az otthonuktól, és a határokon átnyúló munkavégzés során kizárják őket a tisztességes fizetés garanciáiból.

A ma reggeli Bécs- i találkozón a sajtóval, az ETF és az osztrák fogadó szövetség, a Vida egyértelműen kifejtette az álláspontját. "A javasolt reformok előrehaladása tisztességtelen versenyt-, a gépkocsivezetők életkörülményeinek rosszabbodását- és veszélyt jelentene az összes úthasználó számára " - mondta Roberto Parrillo, az ETF közúti szekciójának elnöke. "Sok EP képviselő és kormány tisztán látja a helyzetet, és egy tisztességes közlekedésre szavaz. De az agresszív liberálisok továbbra is megpróbálják megvalósítani az elképzeléseiket. Az eredmény patthelyzet. Nos, ha a politikusok nem tudják megoldani a saját válságukat, akkor itt az ideje, hogy mi vezessük az utat! "

A munkavállalók és szakszervezeteik konstruktív módon vettek részt ebben a folyamatban. Most itt az idő, hogy ezt újra megtegyük, és bemutassuk az EU mobilitási csomagjával kapcsolatos átfogó elképzeléseinket. A Bécsben, 2018. október 30- 31-én tartott ülésén az ETF és tagszervezetei egész Európából, egy előretekintő nyilatkozatot írtak alá. Ésszerű javaslataink könnyen megvalósítóak lennének, és olyan uniós közúti közlekedési piacot hoznának létre, ahol a tisztességes verseny és a tisztességes munkakörülmények az alapvető normák.

Karl Delfs, az ETF osztrák tagszervezetének, a Vida- nak a képviselője, a bécsi nyilatkozat aláírásának házigazdája, üdvözölte ezt a merész lépést. "A szakszervezetek Európa-szerte megértik a közúti közlekedésben rejlő valós problémákat: a tisztességtelen verseny alacsonyabb bérekhez- és a gépjárművezetők sokkoló életkörülményeihez vezet. Ezért foglalunk állást együtt a tisztességes közlekedésért. Annyira büszke vagyok, hogy a Vida adhatott otthont az EU Mobilitási csomag pozitív víziójának az elindításához. Most itt az ideje, hogy a vezetők a munkavállalókat és a méltányosságot állítsák reformjaik középpontjába, hogy a közúti közlekedés legyen a minőségi munkahelyek motorja Európában! "
Az ETF elképzelése a tisztességes mobilitási csomagról:

Megfelelő éjszakai alvás a gépkocsivezetőknek. A hivatásos gépkocsivezetők pihenőidejének eltöltéséhez szükséges kötelező feltételeknek a megállapítása és a normál heti pihenőidőnek a jármű fülkéjében való eltöltésének teljes tilalma. A gépkocsivezetők szabad választása, hogy a napi és a csökkentett heti pihenőidejüket a járműben töltik- e.

A családi élethez való jog. A nemzetközi gépjárművezetőknek legalább háromhetente vissza kell térnük a hazájukba.

Biztonság a közutak minden használójának. Európának nincs szüksége további rugalmasságra a vezetési- és pihenőidőre vonatkozó szabályokat illetően. A Bizottság javasolja e szabályok feloldását, de meg kell védenünk a gépjárművezetőket, az utasokat és más úthasználókat a fáradtság veszélyétől az utakon. A fáradtság öl!

Ugyanaz a fizetés az ugyanazon a helyen történő ugyanazon munkaért. A szociális dömping és az állampolgárságon alapuló megkülönböztetés megakadályozása érdekében a mobil munkavállalókat azon ország bérszintjén kell kifizetni, ahol a tevékenységüket végzik. A közúti szállításra vonatkozó kiküldetési szabályok alóli mentességeket korlátozni kell. A rendszernek könnyen érvényesíthetőnek kell lennie, szankciókkal az azt megszegő a munkaadók számára. Az ETF teljes mértékben támogatja a dán modellt!

Véget kell vetni a postafiók cégeknek. Teljes mértékben támogatjuk a jármű rendszeres visszavitelét - legalább háromhetente - azon országba, ahol a fuvarozó céget alapították.

A kabotázs tisztességes korlátozása. Amennyiben egy járművet egy másik EU-államon belüli munkára használnak, azt az üresjáratok elkerülése érdekében, és nem a piacok torzítása és a helyi vállalkozások aláásása érdekében kell megtenni. A kabotázsnak rövid időtartamúnak kell lennie, és az üzemeltető országába tartó út során kell megtörténnie.

A MODERN SZABÁLYOK MODERN VÉGREHAJTÁSA. Át kell térnünk a papíralapú bizonyítékokról a digitális dokumentációra, az intelligens tachográf azonnali bevezetésére minden járművön.

SZOCIÁLIS BIZTONSÁG MINDENKINEK. Minden busz-, távolsági busz- és tehergépjárművezetőnek azon tagállam szociális biztonsági rendszere alá kell tartoznia, ahol általában dolgozik. Minden sofőrnek rendelkeznie kell egy EU-s társadalombiztosítási számmal, hogy biztosítsa a segélyhez és juttatásokhoz való hozzáférést, és megkönnyítse a határokon átnyúló ellenőrzést.


További információk és interjúk a munkavállalókkal és a szakszervezeti aktivistákkal:

Cristina Tilling, European Transport Workers' Federation

Political Secretary for Road Transport

c.tilling@etf-europe.org

0032 478 55 81 35

Háttér-információ

Az EU-mobilitási csomag a közúti közlekedés és az áruszállítás európai szabályainak teljes reformja. A rossz reformnak katasztrofális hatása lehet a közúti biztonságra és a hivatásos gépkocsivezetők munkakörülményeire a következő évtizedekben.

Számos fronton vannak kockázatok:

  • Kevesebb pihenés -> fáradtság veszélye
    ● Alacsony fizetés -> kizsákmányolás és szociális dömping
    ● A járművekben való alvás a hétvégéken -> sokkoló körülmények és rossz pihenés
    ● Több kabotázs -> tisztességtelen verseny

A munkavállalók képviselői egy tisztességes mobilitási csomagért kampányolnak, amelyet gyakran a partner szervezetek is támogatnak a közúti biztonság területén.

Az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) magában foglalja az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség és a közép- és kelet-európai országok közlekedési szakszervezeteit. Az ETF több mint 5 millió közlekedési dolgozót képvisel több mint 230 közlekedési szakszervezetből és 42 európai országból.

A Fair Transport Europe az ETF szociális dömping elleni kampánya az európai közlekedési szektorban. Harcolunk a közlekedési dolgozók minőségi munkahelyeiért és a biztonságos, megbízható szolgáltatásért az ügyfelek számára. Az európai közlekedési szakszervezetek összefognak a tisztességtelen verseny és a kizsákmányolás megszüntetése érdekében. 2019 márciusában egy nemzetközi cselekvési hét folyamán mutatjuk meg mozgalmunk erejét . Az európai választások gyors közeledésével a politikusok egyértelmű kötelezettségvállalásait várjuk, hogy megvédik és fejlesztik a minőségi munkát a közlekedési ágazatban.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el